T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KAHRAMANMARAŞ / ONİKİŞUBAT - Şehit Mehmet Yavşan Çok Programlı Anadolu Lisesi

Bilişim Teknolojileri Alanı

Bilişim Teknolojileri Alanı Öğretim Programın amacı; zihinsel engelli öğrencilerin aktif olarak katılabilecekleri, uyum ve beceride kolay alt görevlere bölünmüş bir eğitim ve öğretim programı oluşturularak zihinsel engelli bireylerin topluma kazandırılması ve sosyalleşmelerine katkıda bulunulmasıdır. Program geliştirme sürecinin her aşamasında iş gücüne dönük gereksinimlerin dikkate alınması amacıyla sektörde çalışan meslek elemanları, üniversitelerin ilgili alanlarında görevli öğretim üyeleri ve meslek liselerindeki öğretmenlerle iş birliği yapılmıştır. Böylelikle sektörün beklentileri programa yansıtılmıştır. Bu bağlamda ilk olarak iyi tanımlanmış alana ait iş analizleri yapılmıştır. Bilişim teknolojileri programını kapsayan ve bireye öğretilmesi gereken karmaşık ya da birçok basamaktan oluşan davranış ya da beceriler, küçük, öğretilmesi kolay yapılara bölünmüştür. Görev analizinde elde edilen veriler bireyin durumunu değerlendirmede dolayısıyla öğretime nereden başlayacağı konusunda eğitimcilere yardımcı olacaktır. Devamında bireyin aktif katılımının sağlanması önemli bir süreçtir. Zihinsel engelli çocuğun öğretim sürecinde aktif olması etkili öğrenme açısından son derecede önemlidir. Bu program zihinsel engelli bireye okulda ve iş yerlerinde alanın gerektirdiği teorik bilgiler ile uygulamalı temel iş bilgisi ve becerisi kazandırmayı amaçlamakta, bireylere mesleki bilgi ve beceri kazandırmanın yanında onları toplumla bütünleştirmeyi de hedeflemektedir. 

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANININ TANIMI VE AMACI

Bilişim Teknolojileri Alanı;

Bilgisayar Teknik Servisi ve Web Programcılığı dallarına ait yeterlilikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin yapıldığı alandır.

Bilişim Teknolojileri Alanı;

• Bilgisayar Teknik Servisi • Web Programcılığı dallarını içermektedir.

Bu dallar isimlendirilirken yaygın ve örgün mesleki eğitim kurumlarında uygulanan alan dal yapısı ile Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yayımlanan ulusal meslek standartları ve ulusal mesleki yeterlilikler dikkate alınmıştır. Alanın Tanımı Bilişim Teknolojileri Alanı; Bilgisayar Teknik Servisi ve Web Programcılığı dallarına ait bilgi, beceri, tutum ve iş alışkanlıklarına sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesine yönelik eğitim verilen bir alandır. Bilgisayar Kullanıcısı, Bilgisayar Teknik Servisi ve Web Programcılığı dallarında eğitim veren bu alanın; zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları da dikkate alınarak programda belirlenmiş yeterliliklere sahip meslek elemanı yetiştirmeye yönelik eğitim verilen alan olarak tanımlanması öngörülmüştür. Alanın Amacı Bu alanda zihinsel yetersizliği olan bireylere; Bilgisayar Teknik Servisi ve Web Programcılığı dallarına ait yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANININ DALLARI BİLGİSAYAR TEKNİK SERVİSİ

Tanımı

Bilgisayar teknik servis eleman yardımcısının sahip olduğu; bilgisayar montajı, işletim sistemi ve ofis programlarının kullanımı, bilgisayar temel bakımı, temel ağ işlemleri, lehimleme ile ilgili mesleki yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Bilgisayar teknik servis eleman yardımcısının yetiştirilmesine yönelik eğitim veren bu dalın, zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri dikkate alınarak programda belirlenmiş yeterliliklere sahip meslek elemanı olarak yetiştirilmelerine yönelik eğitim verilen bir dal olarak tanımlanması öngörülmüştür. Amacı Bu dalda zihinsel yetersizliği olan bireylere; bilgisayar montaj elemanı, bilgisayar kullanıcısı, bilgisayar teknik servis eleman yardımcısı yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

WEB PROGRAMCILIĞI

Tanımı

Web tasarım elemanı yardımcısının sahip olduğu; bilgisayar montajı, işletim sistemi ve ofis programlarının kullanımı, web tasarım yazılımını kullanarak temel web işlemlerinin yapılması, görüntü düzenleme yazılımını kullanarak temel görüntü düzenleme işlemleri ile ilgili mesleki yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Web tasarım elemanı yardımcısının yetiştirilmesine yönelik eğitim veren bu dalın, zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri dikkate alınarak programda belirlenmiş yeterliliklere sahip meslek elemanı olarak yetiştirilmelerine yönelik eğitim verilen bir dal olarak tanımlanması öngörülmüştür. Amacı Bu dalda zihinsel yetersizliği olan bireylere; bilgisayar montaj elemanı, bilgisayar kullanıcısı, web tasarım elemanı yardımcısı yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİ

Eğitim ve öğretim, planlı ve programlı olarak yapılan bir çalışmadır. Eğitim öğretimin etkin ve verimli olabilmesi için uygulayıcıların planlamaya gereken önemi vermesi gerekir. Bu kapsamda, iş eğitimi ve meslek ahlakı dersi öğretim programında yer alan “Öğrenme ve Öğretme Süreci” bölümündeki açıklamalar dikkate alınarak eğitim süreci planlanmalıdır.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Öğrenci başarısının değerlendirilmesi, öğretim sürecinin bir parçasıdır ve öğrenme süreci boyunca her önemli noktada yer alır. Ölçme ve değerlendirme; öğrenme öğretme sürecinde öğrencilerin başarılarını saptamak, eksikliklerini belirlemek, güçlü ve zayıf yanlarını ortaya çıkarmak, öğretim yöntemlerinin yeterliliğini ve etkililiğini saptamak, öğrencinin süreç içindeki gelişimine ilişkin geri bildirim sağlamak amacıyla yapılır.

Öğrencinin bireysel özelliklerine uygun olarak daha çok ve çeşitli ölçme araç ve yöntemler kullanılabilir. Programın ölçme ve değerlendirme süreci; • Modülün öğrenme çıktılarının ölçülmesi, • Modül bazında öğrenme çıktılarının başarı oranları dikkate alınarak öğrencinin modül başarısının değerlendirilmesi, • Yeterliliği oluşturan modüllerin başarı durumu dikkate alınarak öğrencinin yeterlilik başarı düzeylerinin belirlenmesi olarak üç aşamada gerçekleştirilir. 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.10.2024 - Güncelleme: 03.10.2024 21:50 - Görüntülenme: 37
  Beğen | 0  kişi beğendi